Czy umiesz odpoczywać?

Zabiegani, między pracą, domem a ogromem piętrzących się obowiązków, zapominamy o tym, jak ważny jest odpoczynek. Zabieramy pracę do domu, regularnie zarywamy noce. Dziwimy się, że często chorujemy, zastanawiamy się dlaczego znów nie potrafimy się skupić.

 

Nie bagatelizuj swojego zdrowia!

Zapominamy, że brak odpoczynku to nie tylko niewyspanie. Cierpi cały organizm: tracimy odporność, koncentrację, wigor, zapał do działania. Przemęczenie może doprowadzić nasz organizm do stanu wycieńczenia fizycznego i psychicznego. Zespół przewlekłego stresu może powodować choroby serca i ukladu krążenia. Często boli głowa, mięśnie, pojawiają się problemy ze snem. Chorzy wielokrotnie nie zdają sobie sprawy z przyczyn swego złego samopoczucia.

Trudna sztuka relaksu

Dobrze jest odpoczywać inaczej niż pracujemy na co dzień. Jeśli zazwyczaj pracujesz w biurze i dużo czasu spędzasz w pozycji siedzącej, twój odpoczynek powinien być aktywny. Biegaj, wybierz się na basen, wyjdź na spacer. Jeśli pracujesz fizycznie zadbaj o odpoczynek pasywny. Rozruszaj swój umysł: przeczytaj dobrą książkę, rozwiązuj łamigłówki, graj w scrabble.

Warto też zapoznać się z innymi, niekonwencjonalnymi technikami relaksacji. Joga, tai chi, aromaterapia, masaże relaksacyjne mogą bardzo pomóc w powrocie do równowagi.

Po co ci ten urlop?

Jeśli wybieramy się na urlop dobrze jest nie planować nadrabiania zaległości. Rozpisany plan spraw do zrobienia może nam przeszkodzić w odpoczynku. Zamiast zrelaksować się, wciąż będziemy myśleć o tym, czego nie zrobiliśmy, a nieodhaczone pozycje z listy mogą śnić się nam po nocach. Przecież urlop jest po to, aby wypocząć! Nie zapominaj o tym!

Urlop jest też dobrą okazją do wyspania się. Na dwie godziny przed snem postaraj się nie korzystać z telefonu, tableta czy komputera. Niebieskie światło, które emitują ekrany tych sprzętów, skutecznie sprawi, że nie będziemy mieli ochoty zasnąć.

Czy znasz 5 zasad dobrego odpoczynku?

Oto nasze propozycje:

  1. Pożegnaj się z zegarkiem. Nerwowe zerkanie na godzinę jeszcze nikomu nie pomogło się odstresować.
  2. Brak planu też jest dobrym planem. Pozwól sobie na nic nierobienie.
  3. Bądź offline. Nie odbieraj telefonów ani wiadomości na portalach społecznościowych. Powróć na chwilę do rzeczywistości bez komputera i Internetu.
  4. Nie myśl za dużo! A przede wszystkim nie myśl o pracy… po pracy.
No Responses

Dodaj komentarz